رخدادهای خبری روستای آهوان-بخش زبرخان
 
 
پنج شنبه 17 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : ح- آهویی

همزمان با هفته معلم،

جمعی از فرهنگیان مشهد امروز پنجشنبه با طرح مطالبات صنفی خود،

مقابل سازمان آموزش و پرورش تجمع کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 23:10 ::  نويسنده : ح- آهویی

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد.

 



سه شنبه 1 ارديبهشت 1394برچسب:, :: 21:57 ::  نويسنده : ح- آهویی

فراخوان به تجمع سراسری معلمان در ۱۲ اردیبهشت

• شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور با انتشار بیانیه ای، فرهنگیان کشور را به تجمعات سراسری در روز ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم فرا خواند ...

سه‌شنبه  ۱ ارديبهشت ۱٣۹۴ -  ۲۱ آوريل ۲۰۱۵



دوازدهم اردیبهشت «روز ملّی معلم» و سالروز شهادت ابوالحسن خانعلی در اعتراضات صنفی معلمان در مقابل مجلس شورای ملّی در سال 1340، همچنین شهادت استاد مرتضی مطهری در سال 1358 را گرامی می داریم.
حدود بیست ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد و وعده های رئیس محترم دولت مبنی بر رفع مشکلات معیشتی معلمان، افزایش سهم آموزشی در بودجه ی دولت، اصلاح جهت گیری های نادرست در آموزش و پرورش و… در این مدت عملیاتی نشده است. رأی اکثریت معلمان به رئیس دولت فعلی، رأی به احیای حقوق مادی و معنوی ِ به عمد فراموش شده ی فرهنگیان کشور، قانون گرایی و حاکمیت عقلانیت در مدیریت کشور بود.
شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، در نامه ای خطاب به دکتر روحانی در 15 تیرماه 1392 وعده های ایشان را یاد آور شد و اعلام نمود که: «نگاه به دولت شما، با بیم و امید توأم است… و درباره ی اجرایی شدن یا نشدن برنامه هایتان پیش داوری نکرده و به خلق رویدادهای خجسته ی فرداها، امیدوارانه به انتظار می نشینیم…» امروز، فرهنگیان ایران، رئیس جمهور محترم را به بازخوانی مجدد وعده هایشان دعوت می کنند.
       اهم خواسته های فرهنگیان کشور اعم از شاغل و بازنشسته، که کاملاً روشن، قابل فهم، منطقی و قانونی می باشد و بارها اعلام گردیده، به شرح زیر است:
1- افزایش حقوق، به بالاتر از خط فقر برای عموم فرهنگیان شاغل و بازنشسته.
2- برقراریِ یک نوع بیمه ی تکمیلی موثر، کارآمد و فراگیر، با حق بیمه ی معقول و متناسب.
3- بازگشت به کار همکارانی که به خاطر فعالیت های صنفی بازداشت شده اند.
4- درخواست حضورِ دو نماینده از اعضای شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور، در کار گروه تشکیل شده به دستور رئیس جمهور محترم، برای رسیدگی به خواسته های معلمان.
5- اجرای اصل سی قانون اساسی، مبنی بر آموزش رایگان و پرهیز از طبقاتی کردن مدارس و خصوصی سازی آنها و بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس کشور.
6- هشدار جدی نسبت به بی توجهی وزارت آموزش و پرورش درخصوص سیاست های حفاظتی از دانش آموزان در قبال آسیب های اجتماعی و ایجاد مکانیزم های مدرن برای جلوگیری از ترویج خشونت در مدارس کشور.

جامعه ی فرهنگیان کشور، با توجه به عدم تغییرات مطلوب در بودجه ی سال 1393 آموزش و پرورش، منتظر اجرایی شدن ِ وعده ی رئیس جمهور محترم در بودجه ی سال 1394 بودند. با وجود افزایش بیش از 70درصدی بودجه ی برخی وزارت خانه ها در سال 94، رشد 7/13 درصدی بودجه ی آموزش و پرورش را شاهد بودیم که از نرخ تورم نیز پایین تر است، به این ترتیب، عملاً افزایش حقوق فرهنگیان، با کسر مقرری ماه اول، در سال 94 حدود 8/12 درصد خواهد بود. ادامه ی رویکرد دولت قانون گریز قبل در دولت تدبیر و امید در حوزه ی آموزش و پرورش و عملی نشدن وعده های انتخاباتی رئیس جمهور، امیدها را فرو کاسته و فرهنگیان را که عموماً در زیر خط فقر به سر می برند، وادار به اعتراضات گسترده در اسفند 93 و فروردین 94 در سراسر کشور نمود.
یقیناً جامعه ی فرهنگیان علاقمندند به وظیفه ی اصلی خود که تعلیم و تربیت ِ آینده سازانی شایسته برای مملکت است همت گمارند و این حق ملت به طور اعم و حق دانش آموزان به طور اخص است که معلمانی با انگیزه، شاداب، پرانرژی و بی دغدغه داشته باشند.
معلمان در دولت تدبیر و امید، به شکوفایی علم و دانش، در سایه ی فراغت از دغدغه های معیشتی، امید بسته بودند. اما متاسفانه در این دولت نیز رویکرد مدبرانه ای که امیدها را در حوزه ی تعلیم و تربیت زنده کند نمی بینند و از رئیس محترم دولت می پرسند که:
- چرا این دولت، همانند دولت قبل، از اجرای درست قانون مدیریت خدمات کشوری که قرار بود تبعیض ها را از میان بردارد طفره می رود و آشکارا حقوق مسلّم میلیون ها فرهنگی و خانواده ی آنها را تضییع می کند؟ مستثنی کردن فرهنگیان از حداقل های ممکن، مثل مصوبه ی 2941ت 50071 (تاریخ 20/01/1393) هیأت محترم وزیران در موضوع فوق­ العاده ی شغل و اجرای ناعادلانه و ناقص آن برای فرهنگیان، همچنین پرداخت بیش از دوازده فقره با عناوین مختلف، در فیش و خارج از فیش حقوقیِ سایر ادارات و محروم کردن معلمان کشور بر اساس کدام مبنای منطقی و قانونی قابل توجیه است؟
- رئیس محترم دولت در زمان انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که: «حمایت از تشکل های غیر دولتی را در دستور کار قرار می دهند و نگاه امنیتی به تشکل ها را از میان برمی دارند و…» ولی تاکنون تلاش ها و مراجعات نمایندگان کانون های صنفی به وزارت کشور برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره ی کانون­های صنفی معلمان بدون نظارت استصوابی، بی پاسخ مانده است. چرا وزارت محترم کشور مسیری متفاوت از سیاست های اعلام شده ی رئیس جمهور محترم را طی می کند؟ در این بین آنچه برای معلمان کشور قابل پذیرش نیست، این است که رئیس جمهور محترم حتی واکنشی آشکار به اعتراضات صنفی معلمان کشور و نیزدرخواست دیدار نمایندگان صنفی با ایشان، نشان نداده است.
- همچنان که بر همگان روشن است، صدا و سیمای این مملکت رویکردی متفاوت با دولت و نیز جامعه ی فرهنگیان کشور را دنبال می کند. سوال این است که مسئولان وزارت آموزش و پرورش، وزیر محترم و معاونان ایشان با چه هدفی اقدام به مصاحبه با صدا و سیما در خصوص پرداخت طلب های پیشین فرهنگیان و نیز افزایش قطره چکانی حقوق معلمان می کنند؟ همچنین چرا مواردی نظیر لایحه ی نا معقولِ رتبه بندی را که به شدت مورد انتقاد فرهنگیان کشور است و موعد اجرای آن شش ماه بعد اعلام شده است، رسانه ای می کنند؟ این همسویی وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما در تخریب وجهه ی معلمان در نزد مردم و زیاده خواه جلوه دادن آنها و فروکاستن خواسته ی اصلی آنها که برقرای عدالت در پرداخت حقوق و مزایا است، مورد اعتراض شدید فرهنگیان کشور است.
- در سال های گذشته بسیاری از نمایندگان مجلس، در برابر هر ستمی درحق فرهنگیان سکوت معنادار و جانب­دارانه از دولت قانون­گریز قبل را در پیش گرفته بودند، همچنین با بی توجهی به درخواست های گسترده ی فرهنگیان کشور به جناب آقای نجفی رأی اعتماد نداند، درحالی که هم اینک با دستاویز قرار دادن تبعیض در حقوق و مزایا بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت به میدان آمده و در صدد احیای وجهه ی خود برای انتخابات و حاکمیت جریانات سیاسی خود در مجلس آینده هستند. البته در این میان، حساب نمایندگانی که صادقانه از حقوق فرهنگیان دفاع کرده ­اند جدا و در نزد معلمان کشور محفوظ است.

کانون­های صنفی معلمان فارغ از دغدغه ی جناح بندی های سیاسی نمایندگان مجلس، حقوق پایمال شده ی مادی و معنوی فرهنگیان کشور را مطالبه می کنند و رویکردهای سیاسی کارانه، در خصوص مشکلات جامعه فرهنگیان را محکوم می کنند. بدیهی است که ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد، حق وحقوق معلمان کشور وجه ­المصالحه ی نمایندگان مجلس و دولت قرار گیرد.
بر این اساس و علیرغم میل باطنی، فرهنگیان کشور، اولین قسمت از اقدامات اعتراضی ِ مرحله به مرحله ی خود را در دستور کار قرار داده اند. طبیعی است تشکل های صنفی فرهنگیان در صورت اقدامات مثبت و عملی دولت که موجب اقناع جامعه ی فرهنگیان کشورگردد از ورود به مرحله ی بعد خودداری خواهند نمود:
1- گردهمایی فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت هفته ی معلم در روز پنج شنبه 17/02/1394 از ساعت 10صبح الی 12 در محوطه ی ادارات کل استان ها.
2-تهیه ی طوماری متناسب با درخواست های منطقه ای و کشوری، در گردهمایی پنج شنبه 17/02/1394

اقدام فوق اولین قسمت از اعتراضات تشکل های صنفی فرهنگیان کشور بوده و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب از طرف دولت محترم، برنامه های اعتراضی بعدی متعاقباٌ اعلام خواهد شد.

در پایان لازم به ذکر است، ما راه گفتگوی با دولت محترم را همچنان باز می دانیم و هر دستی که برای رفع تبعیض در حقوق مادی و معنوی فرهنگیان کشور برآید به گرمی می فشاریم. طبیعی است در صورتی که رویکرد دولت، منطبق با مسیری که             رئیس جمهور محترم درهنگام انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند باشد، فرهنگیان کشور با جان و دل برای تحقق آنها قدم برخواهند داشت.

شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور
یکم اردیبهشت 1394



یک شنبه 30 فروردين 1394برچسب:, :: 20:49 ::  نويسنده : ح- آهویی



شنبه 29 فروردين 1394برچسب:, :: 21:41 ::  نويسنده : ح- آهویی

زمان تجمع و اعتراض بعدي معلمان و فرهنگيان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران گفت: کانون صنفی معلمان ایران در بیانیه ۲۲ اسفند ادامه اعتراضات صنفی را به هفته معلم ارجاع داده است و به تبع اگر مسئولان تا آن زمان اقدام مثبتی در جهت رفع تبعیض‌ها انجام ندهند ما این حق را برای خود قائلیم که اعتراضات را به صورت گسترده تری پیگیری کنیم.
 
به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): «اسماعیل عبدی» با اشاره به تشدید اعتراضات صنفی معلمان در دو ماه اخیر به ایلنا گفت: انباشت مطالبات فرهنگیان مربوط به سال‌های ۹۲، ۹۳ یا ۹۴ نیست. آموزش و پرورش از ۲ دهه پیش تاکنون مشکلات بسیار زیادی داشته است و این انباشت مطالبات آنقدر تاثیر گذار بوده که معلمان در پیگیری امور صنفی از تشکل‌هایشان جلو‌ زده‌اند.

او ادامه داد: در روزهای ۲۹ بهمن و ۳ اسفند سال گذشته اعتراضاتی در کشور شکل گرفت که منشاء آن تشکل‌های صنفی معلمان نبودند. شکل گیری این تجمعات اعتراضی به هر دلیل که بود نشان داد بدنه آموزش و پرورش از عملکرد مدیران این وزارتخانه ناراضی‌ است. البته در ابتدا گمان می‌رفت گروه‌های تندرو در مجلس یا دیگر نهادها برای تسویه حساب با دولت این جریان را راه انداختند، اما بعدها مشخص شد معلمان با بحث و تبادل نظر در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و تلگرام تصمیم گرفتهاند نسبت به وضع معیشتی خود اعتراض کنند.

 

معلمان پیاده نظام هیچ جناحی نیستند و اعتراضاتشان به طور کامل صنفی است و دولت اصولگرا یااصلاح طلب از این لحاظ برای آن‌ها تفاوتی ندارد، اگرچه همیشه برخورد دولت‌های اصلاح طلب با معلمان بهتر بوده است و اگر کاری هم نکرده‌اند حداقل صحبت‌های معلمان را شنیده‌اند.

عبدی در تشریح ریشه‌های نارضایتی معلمان از وضع موجود بیان کرد: به طور مشخص یک عده از مربیان پیش دبستانی از سال‌ها پیش خواستار استخدام در وزارت آموزش و پرورش هستند و مجلس نیز استخدام آن‌ها را تصویب کرده است اما هنگامی که آقای فانی سر کار آمد با استخدام این گروه از مربیان پیش دبستانی مخالفت کرد.

این فعال صنفی معلمان افزود: معلمان پیمانی نیز در سال ۸۹ در آزمون استخدامی شرکت کردند و قرار بود در سال ۹۲ تبدیل وضعیت شوند اما آقای فانی در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد این تبدیل وضعیت انجام نمی‌شود چرا که دولت احمدی‌نژاد تمام ردیف‌های استخدامی را «پیش خور» کرده است، یعنی در دولت‌های نهم و دهم تعداد زیادی نیرو به صورت قبیله‌ای و بدون ضابطه استخدام شده‌اند.

او ادامه داد: در دولت دهم تعداد زیادی نیروی خدماتی تحت عنوان آموزگار در آموزش و پرورش مشغول به کار شدند و این وضعیت مربیان پیش دبستانی، معلمان پیمانی، معلمان حق التدریس و... را که سال‌ها منتظر استخدام رسمی بوده‌اند به شدت ناراضی کرده است.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در عین حال با اشاره به تبعیض حقوقی بین معلمان و سایر کارمندان دولت گفت: اگر مقایسه‌ای سرانگشتی داشته باشیم متوجه می‌شویم دریافتی یک معلم با ۲۰ سال سابقه کار از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمتر است اگرچه دریافتی او در فیش حقوق ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت شده باشد اما دریافتی سایر کارمندان دولت تا سه برابر این مبلغ گزارش شده است.

او در ادامه افزایش قیمت بیمه طلایی و اوضاع معیشتی نابسامان فرهنگیان بازنشسته را از دیگر دلایل تشدید اعتراضات صنفی معلمان در هفته‌های گذشته دانست.

عبدی با اشاره به برخورد امنیتی با اجتماع معلمان در سال ۸۵ که به گفته خودش بزرگ‌ترین اعتراض صنفی معلمان پس از انقلاب بوده است، گفت: پرونده کانون‌های صنفی معلمان از سال ۸۵ به بعد وارد فاز امنیتی شد. معلمان یکبار دیگر در سال ۸۷ با تهدید به اعتصاب سراسری از دولت وقت خواستند قانون نظام پرداخت هماهنگ را اجرا کند که آقای احمدی‌نژاد در پی این تهدید به اعتصاب در شبکه یک تلویزیون اعلام کرد این قانون را به طور کامل اجرا می‌کند.

او ادامه داد: قانون نظام پرداخت هماهنگ فاصله حقوق معلمان و سایر کارمندان دولت را کاهش داد. این قانون در ۲ سال اول به خوبی اجرا شد اما پس از آن هم در دولت دهم و هم در دولت یازدهم نسبت به اجرای این قانون اهمال شد.

عبدی با اشاره به بی‌نتیجه ماندن مکاتبات کانون‌های صنفی با وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری مطالبات صنفی طرح شده در اعتراضات صنفی دو ماه اخیر، گفت: مجلس که در دولت دهم نسبت به اعتراضات صنفی معلمان بی‌توجه بود در دولت یازدهم و با هدف تسویه حساب سیاسی و جناحی می‌خواهد از این اعتراضات صنفی بهره برداری کند. معلمان پیاده نظام هیچ جناحی نیستند و اعتراضاتشان به طور کامل صنفی است و دولت اصولگرا یااصلاح طلب از این لحاظ برای آن‌ها تفاوتی ندارد اگرچه همیشه برخورد دولت‌های اصلاح طلب با معلمان بهتر بوده است و اگر کاری هم نکرده‌اند حداقل صحبت‌های معلمان را شنیده‌اند.

این فعال صنفی معلمان با اشاره به تجمع سراسری معلمان در تاریخ ۱۰ اسفند پارسال، گفت: این تجمع از مدنی‌ترین اعتراضات صنفی پس از انقلاب بود که به دعوت کانون صنفی معلمان ایران برگزار شد. کانون‌های صنفی پس از برگزاری این تجمع تحت فشار قرار گرفتند و این تصور وجود داشت که اعتراضات معلمان توسط کانون‌های صنفی سازماندهی می‌شود اما تجمع سراسری دیروز نشان داد که کانون‌های صنفی فقط از اعتراضات حمایت می‌کنند.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران افزود: دولت و مجلس عنوان کرده‌اند که در هفته معلم خبری خوشی را به فرهنگیان می‌دهند. کانون صنفی معلمان ایران نیز تا آن زمان به این دو نهاد حاکمیتی فرصت داده است. من از معلمان می‌خواهم تا زمان مقرر به هیچ وجه کلاس‌های درس را تعطیل نکنند که تعطیلی کلاس‌های درس نه تنها مشکلی را از معلمان حل نمی‌کند که بر مشکلاتشان می‌افزاید.

عبدی در ادامه فروکاستن اعتراضات صنفی معلمان به طرح رتبه بندی را فرار رو به جلو دانست و گفت: اجرای طرح رتبه بندی نباید بخاطر مطالبات معیشتی صورت بگیرد بلکه هدف از اجرای این طرح باید بهبود وضعیت آموزشی باشد.

او در عین حال با انتقاد از لغو مناظره تلویزیونی درباره طرح رتبه بندی که قرار بود دیروز از تلویزیون پخش شود، گفت: مسئولان دولت از مناظره دیروز کنار کشیدند با این بهانه که فضا ملتهب است، درحالی که گفتگو در این شرایط بهترین راهکار است و می‌توانست بسیاری از بی‌اعتمادی‌های موجود را رفع کند.

او با اشاره به فضا سازی اخیر برخی رسانه‌ها علیه کانون صنفی معلمان ایران، گفت: انحلال کانون صنفی معلمان ایران کذب محض است. در سال ۸۹ دادگاهی در این زمینه برگزار شد که قاضی در ‌‌نهایت به نفع کانون حکم صادر کرد و ادله وزارت کشور برای انحلال کانون را کافی ندانست. کانون صنفی در سه سال گذشته برای برگزاری مجمع عمومی و تمدید مجوز به وزارت کشور نامه نوشته است اما این وزارتخانه تاکنون به مکاتبات یاد شده پاسخ نداده است. بنابراین تا زمانی که این وزارتخانه به وظیفه قانونی‌اش عمل کند ما می‌توانیم به فعالیت‌های صنفی خود ادامه دهیم.

عبدی تصریح کرد: با برچسب زدن به اعتراضات صنفی معلمان می‌خواهند صورت مساله اعتراض را پاک کنند. ما آماده‌ایم در هر مناظره‌ای با مستندات قانونی نشان دهیم که کانون به هیچ گروه سیاسی وابسته نیست.

دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در پایان گفت: کانون صنفی معلمان ایران در بیانیه ۲۲ اسفند ادامه اعتراضات صنفی را به هفته معلم ارجاع داده است و به تبع اگر مسئولان تا آن زمان اقدام مثبتی در جهت رفع تبعیض‌ها انجام ندهند ما این حق را برای خود قائلیم که اعتراضات را به صورت گسترده تری پیگیری کنیم.

منبع:ايلنا



چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, :: 19:43 ::  نويسنده : ح- آهویی



چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:, :: 11:41 ::  نويسنده : ح- آهویی

تیم منتخب آهوان از نگاه آهوان نیوز

دروازه بانها: ابوالفضل صفایی- سید جعفر حسینی

دفاع آخر: سید جواد حسینی- حسن آهویی(علی محمد) مشترکا

دفاع راست: محسن رامک-سید محمد حسینی(کلبه حاجی)

دفاع چپ: محمد جواد آهویی-مسعود عبیری

دفاع جلو زن:سید مجتبی حسینی-حبیب اله عبدی

فافبکها: سعید عبیری- محمد حسن آهویی-علی آهویی(حاج علی اکبر)-جواد رجایی-محمد آهویی(علی اکبر)

خط حمله: محمد آهویی(محمد رضا)- محمد رامک

سرمربی: علیرضا آهویی



سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, :: 21:0 ::  نويسنده : ح- آهویی

 تیم فوتبال بسیج آهوان قهرمان جام نوروزی آهوان

تیم فوتبال سوله عبداله آباد نایب قهرمان جام نوروزی آ]وان

عکس دسته جمعی دوتیم فینالیست به یادگاری قبل از بازی با حضور داوران این بازی

دریافت کاپ نایب قهرمانی تیم سوله

اسماعیل تازیکی-مربی اخلاق این دوره از یوسف آباد

سید احمد حسینی-دریافت جایزه برگزاری خوب مسابقات

علیرضا آهویی- سرمربی و سرپرست تیم بسیج آهوان-قهرمان مسابقات

سید جواد حسینی- کاپیتان تیم بسیج آهوان-دریافت جوایز مسابقات

سرمربی و کاپیتان تیم بسیج آهوان

علیرضا آهویی- سید جواد حسینی

عکس یادگاری تیم قهرمان با جام

عکس یادگاری تیم قهرمان

عکس یادگاری تیم قهرمان

عکس پایانی تیم قهرمان

 



جمعه 14 فروردين 1394برچسب:, :: 23:17 ::  نويسنده : ح- آهویی

تیم فوتبال بسیج آهوان در فینال مسابقات نوروزی آهوان در مقابل تیم سوله عبداله آباد قرار گرفت و با تک گل جواد رجایی به پیروزی رسید. بازی رده بندی را  نیز دو تیم توسعه آهوان و تیم اهوان ج برگزار کردند که تیم نوسعه با تک گل محمد آهویی(محمد رضا )به پیروزی رسید و به مقام سوم دست یافت.در پایان جوایز تیمهای قهرمان به مربیان و کاپیتانها اهدا شد. به زودی تصاویر این بازیها در وبلاگ قرار خواهد گرفت.



دو شنبه 10 فروردين 1394برچسب:, :: 1:17 ::  نويسنده : ح- آهویی

جهت آشنایی روستاییان گرامی با شرح وطایف دهیاران و همکاری در امور مربوطه اهم شرح وظایف این عزیزان در ادامه منتشر میگردد.

وظایف دهیاری ها

ماده 10 – وظایف تفصیلی دهیار و دهیاری جهت اداره و حفظ توسعه پایدار روستا بر اساس قانون شوراها و با رعایت قوانین و مقررات مربوط به شرح زیر است :
  • 1- بهبود وضع زیست محیطی روستا
  • 2- كمك به شورا در خصوص بررسی و شناخت كمبودها ، نیازها و نارسایی های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و امور رفاهی روستا و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلی و عملی در زمینه های یاد شده و ارائه آن به مسئولان ذی ربط جهت اطلاع و برنامه ریزی و اقدام لازم
  • 3- تشویق و ترغیب روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت رعایت سیاست های دولت
  • 4- مشاركت و همكاری با شورا در جهت پیگیری اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافته به روستا
  • 5- همكاری موثر با سازمان ثبت احوال در جهت تثبیت موالید و متوفیات و تهیه آمار مربوط
  • 6- تامین اراضی مورد نیاز مرتبط با اهداف و وظایف دهیاری پس از اخذ مجوز قانونی
  • 7- همكاری موثر با مسئولان ذی ربط در جهت حفظ و نگهداری منابع طبیعی واقع در محدوده قانونی و حریم روستا
  • 8- تشویق و ترغیب روستاییان به توسعه صنایع دستی و اهتمام به ترویج ، توسعه و بازاریابی محصولات كشاورزی و دامی روستا
  • 9- اجرای مصوبات شورا
  • 10- همكاری با نیروی انتظامی و ارسال گزارش پیرامون وقوع جرایم و اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی ،‌حفظ نظم عمومی و سعی در حل اختلافات محلی
  • 11- اعلام فرامین و قوانین دولتی مربوط و پیگیری حسن اجرای آن ها .
  • 12- مراقبت ، حفظ و نگهداری اموال و تاسیسات عمومی در اختیار دهیاری
  • 13- همكاری با سازمان ها و نهادهای دولتی و ایجاد تسهیلات لازم برای ایفای وظایف آ ن ها
  • 14- مراقبت بر اجرای مقررات بهداشتی و حفظ نظافت و ایجاد زمینه مناسب برای تامین بهداشت محیط
  • 15- ارسال گزارش های درخواست شده به شورا در موعد مقرر توسط دهیار
  • 16- حضور دهیار در زمان و مكان مقرر و پاسخگویی به سوالات در صورت تقاضای شورا
  • 17- ارسال گزارش ماهانه فعالیت های دهیاری برای شورا و رونوشت آن به بخشداری
  • 18- تهیه تعرفه عوارض با همكاری شورا و ارائه آن به شورای اسلامی بخش به منظور تصویب و طی سایر مراحل قانونی
  • 19- وصول عوارض مصوب مراجع قانونی و مصرف آن در موارد معین
  • 20- مراقبت بر وضعیت بهداشتی گرمابه ها ، نانوایی ها ، قصابی ها ، قهوه خانه ها و فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی بر اساس ضوابط و مقررات مربوط و معرفی اماكن غیر بهداشتی به مسئولان ذی ربط
  • 21- برآورد ، تنظیم و ارائه بودجه سالانه دهیاری و متمم و اصلاح آن به شورا جهت تصویب
  • 22- اهدا و قبول اعانات و هدایا به نام روستا با تصویب شورا
  • 23- فراهم نمودن زمینه ایجاد خیابان ها ، كوچه ها میدان ها ، پارك ها ، فضاهای سبز ، ورزشی و آموزشی ف مراكز تفریحی عمومی و مجاری آب و توسعه معابر و اجرای آن ها از طریق دهیاری و همكاری در زمینه طرح بهسازی روستا
  • 24- تنظیف ، نگهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی ومجاری آب ها و فاضلاب و لایروبی قنوات مربوط به روستا و تامین آب و روشنایی در حد امكان
  • 25- كمك در احداث تاسیسات تولید و توزیع آب ، برق و مخابرات و تعیین نرخ آن در روستا تا زمان اقدام مراجع ذی ربط (وزارتخانه های جهاد كشاورزی ، نیرو ، پست و تلگراف و تلفن و شركت آب و فاضلاب روستایی)
  • 26- مراقبت بر بهداشت ساكنان روستا و تشریك مساعی با وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی برای واكسیناسیون در جهت پیشگیری از بیماری های واگیر
  • 27- جلوگیری از تكدی گری و واداشتن متكدیان به كار
  • 28- انجام معاملات دهیاری اعم از خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول ، مقاطعه ، اجاره و استجاره
  • 29- ایجاد و سازماندهی غسالخانه و گورستان و تهیه وسایل حمل اموات و مراقبت در انتظام امور آن ها
  • 30- اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ روستا از خطر سیل و حریق و رفع خطر از بناها و دیوارهای شكسته و خطرناك واقع در معابر و اماكن عمومی و تسطیح چاه ها و چاله های واقع در معابر بر اساس مصوبات شورا
  • 31- همكاری در جلوگیری از شیوع بیماری های انسانی و حیوانی واگیر و مشترك انسان و دام ، اعلام مشاهده این گونه بیماری ها به مراكز بهداشتی درمانی و دامپزشكی محل یا سایر مراكز ذی ربط ، اهتمام به دور نگهداشتن بیماران مبتلا ، معالجه و دفع حیوانات مبتلا به امراض واگیر ، بلاصاحب یا مضر
  • 32- تشریك مساعی با سازمان میراث فرهنگی در حفظ بناها و آثار باستانی روستا و همكاری با مسئولان ذی ربط برای اداره ، احداث ، نگهداری و بهره برداری از تاسیسات عمومی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی و رفاهی مورد نیاز روستا در حد امكانات
  • 33- صدور پروانه برای ساختمان هایی كه در محدوده قانونی روستا ساخته می شوند با رعایت مقررات مندرج در آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها موضوع تصویب نامه شماره 4940 مورخ 22/2/1355 و سایر مقررات
  • 34- همكاری با شورای بخش و بخشداری به منظور بررسی و صدوزر پروانه های كسب
  • 35- معرفی خانواده های بی سرپرست و بی بضاعت به سازمان بهزیستی كشور و كمیته امداد امام خمینی و مساعدت به آن ها در حد امكانات
  • 36- همكاری در نگهداری و تسطیح راه های واقع در حریم اراضی روستا از طریق خودیاری اهالی روستا و دستگاه های ذی ربط
  • 37- مساعدت و همكاری با كشاورزان در جهت معرفی محصولات كشاورزی و تولیدات صنعتی و صنایع دستی روستا در مراكز شهری و نمایشگاه های ذی ربط
  • 38- پیگیری و مساعدت در جهت ایجاد موسسات خیریه و صندوق های قرض الحسنه و موسسات فرهنگی
  • 39- همكاری با واحدهای امداد رسانی در هنگام وقوع حوادث و سوانح غیر مترقبه و. بلایای طبیعی
  • 40- گزارش پیشرفت یا عدم پیشرفت فیزیكی طرح ها به شورا و بخشدار و پیشنهاد راه كارهای مناسب برای تسریع در اجرای آن ها در جهت اجرای بند (ه) ماده (68) قانون شوراها
  • 41- همكاری با دستگاه های ذی ربط در جهت تهیه و اجرای طرح هادی روستا و تهیه پیشنهادهای لازم و تعیین كاربری اراضیواقع در روستا به منظور گنجاندن آن در طرح هادی و اجرای ضوابط مصوب مربوط با موافقت شورا
  • 42- مراقبت و اهتمام كامل در نصب برگه قیمت بر روی اجناس و اجرای تصمیمات شورای اسلامی بخش و روستا نسبت به ارزانی و فراوانی خوار و بار و مواد مورد احتیاج عمومی و جلوگیری از فروش اجناس فاسد شده و معدوم نمودن آن ها با هماهنگی مراجع قانونی ذی ربط
  • 43- همكاری با مراجع در جهت تسهیل دسترسی مردم روستا به آرد و نان مرغوب
  • 44- پی گیری و ایجاد زمینه نظارت بر امور بهداشتی روستا از قبیل كشتار بهداشتی دام و عرضه گوشت
  • 45- اجرای مقررات دهیاری كه جنبه عمومی دارد و به تصویب شورا و تایید شورای اسلامی بخش رسیده ، پس از اعلام برای كلیه ساكنان روستا لازمالرعایه است .
  • 46- پیشنهاد نام گذاری معابر و اماكن و تاسیسات روستا به شورا جهت بررسی و ارایه آن ها به شورای اسلامی بخش جهت سیر مراحل لازم
  • 47- شناسایی زمینه های اشتغال و مساعدت در جهت تامین كار برای افراد جویای كار با همكاری دستگاه های ذی ربط



درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ فرهنگی وشخصی است حسین آهویی- معاون پرورشی و فرهنگی مدارس زیرخان
آخرین مطالب
نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 45
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 606
بازدید کل : 147732
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1