هاشمی چه گفت که دلواپسان را بر انگیخت؟
 
***آهوان نیوز***
*****خبر-نظر- تحلیل ( محلی- منطقه ای - ملی- جهانی )****
 
 

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : "

سامان گیلانی" سردبیر هفته نامه طلوع صبح  نوشت: مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با شماره اخیر هفته نامه طلوع صـبح حواشی عجیب، متنوع و در عین حال هماهنگی را به دنبال داشت؛ از توهین و تمسخر و تفاسیر عجیب و غریب تا ایجاد کمپین های نامفهوم آنهم با سوءاستفاده از معصومیت روستاییان عزیز، و انتشار بیانیه از گروه ها و جبهه های

یک شبه ساخته شده ، همه و همه ،به طور خاص به همان تک جمله ی آیت الله واکنش نشان می دادند. اما این یادداشت نه از برای پاسخ به شخصی خاص که مردم در انتخابات ١٣٩٢ جوابی دندانشکن نثار آنان کرده اند ؛ بلکه تنها حاصل شگفتی و تعجب نگارنده از تنبلی دلواپسان در قضاوت زود هنگام است، خواه برجام هسته ای باشد و خواه مصاحبه آیت الله هاشمی.
داستان از چه قرار بود؟

آقای هاشمی در گفتگو با هفته نامه طلوع با انتقاد از کسانی که در زمان سختی مبارزات جهت سرنگونی طاغوت برای عدم مبارزه با شاه عذر شرعی می آوردند‌، گفتند: زمانی که ما مبارزه می‌کردیم عده ای در روستایشان قدم می‌زدند و حالا امروز انقلابی شده اند!وقتی آیت الله سخن از کسانی به میان آورد که امام (ره) را درک نکرده اند، از ایشان پرسیده شد: «آیا شما اساساً اینها را انقلابی می‌دانید؟» که پاسخ داد: «فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی که سختگیری‌های حکومت زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه های روستاهایشان می‌گشتند. ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.»سخنی بغایت واضح و آشکار که نیازی به تفسیر و تاویل و در نهایت تهدید و تشکیل کمپین‌های بی‌مزه ندارد! هاشمی به کسانی اشاره می کند که در ایام انقلاب، از ترس مبارزه ،حتی حاضر نبودند از کوچه های شهر و روستایشان خارج شوند و سعی می کردند به جای حضور در مراکز مبارزه مانند حوزه علمیه قم، به حواشی شهرها پناه ببرند که از گزند ساواک و شاه بدور باشند ؛ چندان که برخی در ایام دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان اسلام، از ترس بمب و موشک به روستاها پناه برده بودند.

هاشمی معتقد است عده ای به جای مبارزه، در روستای خود مشغول کارهای خود بودند ، کجای این سخن توهین آمیز است؟ آیا هاشمی که خود روستایی و روستازاده است، گفته روستایی بودن، مذموم است؟ این درحالی است که هاشمی خود در خاطرات و مصاحبه‌هایش مکرراً از روستایی و کشاورز بودن خانواده اش سخن گفته و با افتخار به‌آن اشاره کرده است.

او می گوید «آنانی که چنین می کردند ، امروز مدعی انقلاب شده‌اند»! سخن این است، آیا از این دست افراد - که کم هم نیستند - نمی‌شناسیم؟ آیا کسی با چنین سخنی مخالف است؟ یا چون هاشمی آن را بر زبان آورده، برخی چنین عصبانی شده اند؟

با این اوصاف، ادعای «تمسخر» یا «دهاتی خواندنِ» منتقدان از زبان آیت الله هاشمی در این مصاحبه، آن هم در شرایطی که هاشمی خود یک روستایی و روستازاده است و بدان افتخار نیز می کند، اما آنقدری مضحک است که تنها از اذهان بیمارِ روان‌گسیختگانی بر می آید که عطشِ «دیده شدن» و «جدی گرفته شدن» دارند، اما باز هم از بدحادثه باید گفت جدی گرفته نخواهند شد! گوآنکه منهای برخی انتقادات، بودند منتقدانی که از سرِ درد و علاقه به انقلاب، مطالبی را متذکر شدند که شاید سخن آنان نیز «به حق» اما از سر «عدم فهم دقیق جملات و کلمات» بود.

این واکنش ها نشان داد که برخی مخالفان آیت الله، برای حمله به او چندان به محتوای بهانه نمی اندیشند! بلکه به دلیل ناراحتی از برخی سخنانش ، ترجیح می دهند با روش های خاص، بخشی از سخنان او را برجسته کنند و با جعل و القای دروغ، بهانه ای برای حمله به او مهیا کنند! گویی هاشمی حتی در مورد دیوار خانه اش هم سخن می‌گوید، برخی اگر چیزی نیابند، به بهانه دفاع از دیوارها، کمپین حمله به او راه‌اندازی خواهند کرد. با این حال ، توصیه به جریان های مخالف هاشمی این است که برای حمله به هاشمی، بهانه ای بهتر و واقعی بتراشند تا افکار عمومی، بیش از پیش بر انصاف و راستگویی جریان دلواپس، صحنه بگذارند!

از دیگر سو بنظر می رسد، دوستان رئیس جمهور سابق برای اینکه بتواتند مسیر افکار عمومی را از فساد دولت قبل منحرف کنند هر چه توان دارند به کار می‌گیرند و تا آنجا پیش می‌روند که حتی بدون خواندن متن یک مصاحبه کمپین به راه می‌اندازند که مردم بیایید و ببینید که هاشمی رفسنجانی به روستاییان اهانت کرده است! انتخابات نزدیک است و عده ای دوست دارند بهتر دیده شوند اما ای کاش می‌دانستند هر چه کمتر سخن بگویند بیشتر موفق خواهند بود که به قول سعدی:
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ: شخصی خبری تحلیلی است.
آخرین مطالب
نويسندگان