***آهوان نیوز***
*****خبر-نظر- تحلیل ( محلی- منطقه ای - ملی- جهانی )****
 
 
7 / 3 / 1393برچسب:, :: 11:26 ::  نويسنده : ح- آهویی

سایت فرارو :کد خبر:    ۱۹۱۷۶۶

۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
چمدان‌ها را نبسته مجبور به باز کردنش شدند. بلیطشان برای بازگشت تایید نشد. آیا احمدی نژاد و یارانش دیپورت شده‌اند پیش از آنکه بخواهند دوباره قدم به میدان سیاست بگذارند؟

به گزارش فرارو، از ابتدای سال جاری بود که نشانه هایی در خصوص عزم و تلاش جدی احمدی نژاد و یارانش برای بازگشت به سیاست و نزدیک شدن به قدرت بروز پیدا کرد.

از راه‌اندازی چندین سایت، همچون «دولت بهار»، «آیین»، «رییس‌جمهور ما» و «مهر ماندگار» و راه‌اندازی مجتمع رسانه‌ای هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) گرفته تا آغاز سفرهای استانی احمدی نژاد که مقصد نخست آن مناطق عملیاتی جنوب کشور بود و فرمان به خط شدن و متحد شدن همراهان احمدی نژاد توسط غلامحسین الهام، از جمله این نشانه ها بود.

شاید اوج تلاش های احمدی نژاد و یارانش به عرصه سیاست ورزی و نقش آفرینی در صحنه سیاست در راه اندازی مجتمع رسانه‌ای هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد) به ریاست عبدالرضا داوری ظهور و بروز پیدا کرد.

داوری هما را برای سازماندهی فعالان رسانه‌ای حامی احمدی‌نژاد راه‌اندازی کرد. البته با یک هیات‌مدیره پنج نفر که خود او در راس آن هیات قرار گرفت.

همین تحرکات بازتاب گسترده ای در سطح رسانه های داخلی و حتی خارجی داشت. المانیتور در گزارشی تحلیلی نوشت: حامیان محمود احمدی‌نژاد تلاش می‌کنند که راه را برای بازگشت وی به عرصه سیاست این کشور باز کنند که یکی از این اقدامات راه‌اندازی یک گروه رسانه‌ای است. این گروه متشکل از وبلاگ‌نویسان و سایت‌های خبری است که همگی از حامیان محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور پیشین ایران هستند. حامیان احمدی‌نژاد هم‌چنین در این راستا تلاش می‌کنند تا احمدی‌نژاد را نزد رهبر ایران عزیزتر کنند.

بسیاری تحلیل ها حکایت از آن داشت که احمدی نژاد و یارانش در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال شده اند و آنها از هم اکنون برای در اختیار گرفتن کرسی های مجلس خیز برداشته اند.

این در حالی است که برخی اصولگریان از جمله عباس سلیمی نمین در واکنش به این تحرکات اعلام کردند که «مردم احمدی‌نژاد و یارانش را شناخته‌اند و امکان ندارد که او و نزدیکانش را با رای خود وارد مجلس کنند. احمدی‌نژاد در کنار کارهای مثبتش، اشتباهات فاحشی داشته است و به همین دلیل آن‌ها او را لایق اعتماد مجدد نمی دانند.»

يكي از اعضای نزدیک به حلقه مشاوران محمود احمدي‌نژاد در پاسخ به این واکنش ها اعلام کرد: «عزم جريان احمدي‌نژاد براي بازگشت به قدرت جدي است و براي اين كار پيش نياز‌هاي حضور در رقابت‌هاي سياسي را به دست آورده است.» به گفته او كه نخواست نامي از او برده شود محمود احمدي‌نژاد برخلاف حرف و حديث‌هايي كه عليه‌اش گفته مي‌شود همچنان حمايت بزرگان اصولگرا را همراه خود دارد و به نوعی احمدی نژاد و یارانش با چراغ سبز بزرگان اصولگرا براي نقش‌آفريني دوباره در عالم سياست، فعال شده اند.

چراغ قرمز می‌شود

با این حال پیش از آنکه صحت و سقم نشان دادن چراغ سبز بزرگان اصولگرا به جریان احمدی نژاد مورد بررسی قرار گیرد. آنها با چراغ قرمزی پررنگ مواجه شدند

پرونده ها به یکبار باز شد. پرونده "م.ر" عضو ارشد دولت احمدی نژاد و از متهمان پرونده فساد مالی که از سال ها پیش با چنین اتهامی مواجه بود به جریان افتاد. بهمن شریف زاده، رییس ستاد انتخاباتی "زنده باد بهار" که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با هدف حمایت از اسفندیار رحیم مشایی تشکیل شده بود هفته گذشته بازداشت شد. دیروز هم حکم بازداشت عبدالرضا داوری صادر شد.

به گفته صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی این اقدامات با هدف ارسال پیامی ویژه صورت گرفته است.

پیام ویژه

زیباکلام در گفتگو با فرارو با تاکید بر اینکه با وجود تلاش برای واقع بینی در این رابطه سخت است که آدم دچار توهم توطئه نشود گفت: به جریان افتادن پرونده رحیمی، بازداشت شریف زاده و داوری یک علامتی و هشداری است به احمدی نژاد که شما تمام شده هستید و نباید به عرصه سیاست بازگردید.

وی افزود: این پیام از سوی جریاناتی در حال انتقال به احمدی نژاد است که تو نباید نه انتخابات ریاست جمهوری سه سال آینده فکر کنی و نه انتخابات مجلس سال آینده. جای تو در همان دانشگاه علم صنعت خوب است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در انتقال این پیام اصولگریان نقش ویژه ای دارند گفت: فعالیت های احمدی نژاد به زیان اصولگریان است. به هر حال احمدی نژاد بلاهای زیادی را سر اصولگرایان آورده است.

زیباکلام افزود: نمی توان به سادگی فراموش کرد که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 چطور قرص و محکم از احمدی نژاد حمایت کردند و یا در انتخابات سال 88 چه استوار پشت او ایستادند. بنابراین اگر بخواهم اصطلاح حسابداری به کار ببریم احمدی نژاد بیش از آنکه برای اصولگرایان دارایی محسوب شود، بدهی است

وی تصریح کرد: به غیر از آن احمدی نژاد در حال حاضر مصیبت های دیگری هم برای اصولگرایان دارد و آن ایجاد انشقاق و دودستگی است، یک دسته اصولگریان طرفدار حضور احمدی نژاد و دسته دیگر مخالفان حضور او هستند. به هر حال از هم اکنون این صف بندی قابل مشاهده است.

به گفته او بر این اساس اصولگریان برای آنکه این دو دستگی در اردوگاهشان ایجاد نشود به دلیل مضرات احمدی نژاد برای آنها، عطای پشتوانه و بدنه اجتماعی احمدی نژاد را هم به لقایش می بخشند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اما معتقد است که ارسال این پیام ها به احمدی نژاد برای عدم حضور در صحنه سیاست نه تنها او را به سکوت و عقب نشینی وا نمی دارد بلکه ممکن است او را تحریک کند که جدی‌تر از قبل خود را در وسط صحنه سیاست بکشاند

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در رفتارهای سیاسی درست مقابل هاشمی رفسنجانی است گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد تا قهر کند و با پشت کردن به نظام از صحنه سیاسی دور شود. اما دیدم که هاشمی نه تنها قهر نکرد و به نظام پشت نکرد بلکه ماند و به یک بازیگر موثر در انتخابات تبدیل شد.

زیباکلام در خاتمه گفت: من معتقدم که اگر مشابه این رفتار با احمدی نژاد می شد یقینا او همان رویکردی که هاشمی پیش گرفته بود را پیش نمی گرفت و سکوت نمی کرد و بر پایه همین سابقه ای که از احمدی نژاد سراغ داریم، معتقدم که پیام های اینچنین روی او اثر گذار نیست و او اگر تصمیمی برای بازگشت به صحنه قدرت گرفته باشد تا انتها پای این تصمیم می ماند حتی به قیمت بر هم زدن میز بازی.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ


این وبلاگ صرفا یک وبلاگ: شخصی خبری تحلیلی است.
آخرین مطالب
نويسندگان